Tři nejlepší potraviny spalující tuk

Tři nejlepší potraviny spalující tuk

Vaječné žloutky, avokádo a hovězí z pasoucího se skotu

Výživa | 28.08.2012 | Michal Rudzinskyj

Zdroj: ironmanmagazine.com
Autor textu: Mike Geary
Přeložil: Karel Šedivý
Foto: archvi Svět kulturistiky

 


 

Za celé roky mojí práce výživového specialisty jsem si povšiml, že většinu lidí šokuje slyšet některá doporučení ohledně potravin, které nejlépe napomáhají snižování tělesné hmotnosti a zlepšení zdraví.

Nebudu vás nudit veškerými těmi typickými „zdravými potravinami“ o kterých neustále slyšíte všude kolem sebe, jako jsou ovoce a zelenina, což každý ví. Namísto toho vám ukážu něco překvapivého, o čem by si většina lidí nepomyslela, že mohou být skvělá zdravá jídla umožňující zbavit se tuku.

1. Vaječné žloutky

Ano, přesně tak. Tučné žloutky s veškerým tím tukem a cholesterolem. Mimochodem ohledně cholesterolu ve vaječných žloutcích jste byli uváděni v omyl, protože žloutky ve skutečnosti zlepšují hladinu dobrého cholesterolu a pomáhají vyrovnávat správný poměr obou hladin. Takže se nebojte tuku a cholesterolu v těchto malých nutričními látkami nabitých pokladech. Pokud si navíc vyberete vejce z bezklecového chovu, kde mají nosnice volný výběh, budete mít k dispozici vyšší obsah omega-3 kyselin společně s vyrovnanějším tukovým zastoupením.

Pokud jde o vitamíny, minerály a stopové prvky, jsou vaječné žloutky jedním z nutričně nejkoncentrovanějších potravin na světě. Snažit se vyjmenovat veškeré životně důležité nutriční látky obsažené ve vaječných žloutcích by zabralo celou stranu, takže se teď o to ani nebudeme pokoušet. Jen si uvědomte, že vaječné žloutky by neměly být nikdy omezovány na úkor vaječných bílků. Dokonce i obsažený protein je více bioaktivní, pokud přidáte žloutky. Nebojte se tedy konzumovat vynikající a zdravá vejce a začněte spalovat břišní tuk rychleji.

2. Avokádo

Další z řady „tučných potravin“, které zároveň patří k tomu nejlepšímu, pokud jde o spalování tuku. Avokádo propůjčuje pokrmům krémovitou konzistenci a tak jídla s ním i lépe chutnají. Navíc jsou napěchovaná zdravými tuky, vlákninou, antioxidanty a rovněž vitamíny a minerály. Zdravý tuk obsažený v avokádu pomáhá kontrolovat chuť k jídlu a hladinu hormonů pomáhajících se spalováním tělesného tuku.

Zkuste přidat plátky avokáda nebo guacamolu (tradiční mexická omáčka) ke všemu, co od rána jíte – do vajíček, salátu, sendvičů, hamburgerů a začněte tak rychleji spalovat váš tuk. Avokáda rozhodně považuji za jednu z nejzdravějších tzv. super potravin.

3. Hovězí z pasoucího se skotu

Zatímco většina hovězího masa prodávaného v obchodech má nižší obsah nutričních látek a poměry omega-3 a omega-6 mastných kyselin mají do ideálu hodně daleko, protože toto maso pochází z nepříliš zdravého skotu krmeného obilím, existuje i lepší varianta, kterou je hovězí pocházející z volně se pasoucího skotu.

Je známé, že toto hovězí má mnohem vyšší obsah zdravých omega-3 mastných kyselin a nižší obsah omega-6 kyselin (kterých mimochodem většina lidí přijímá v potravě až příliš). Hovězí z volně se pasoucího skotu obsahuje vyšší množství vitamínů a minerálních látek a rovněž i velké množství CLA (konjugované kyseliny linolové). CLA je zdravý tuk, o kterém je známo, že pomáhá s budováním svalové hmoty a s redukcí tělesného tuku. Nebojte se to tedy trochu rozjet a dejte si více hovězího za předpokladu, že si vyberete zdravé hovězí pocházející z volně se pasoucího skotu namísto masa, které pochází ze skotu ustájeného.

Takže do toho a začněte se spalováním tělesného tuku s výše uvedenými takzvanými „tučnými“ potravinami!

 
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk