Devět triků, jak se rychleji zbavit tuku - část II.

Devět triků, jak se rychleji zbavit tuku - část II.

Poslední část článku. Jednoduše a přirozeně s přírodními produkty.

Výživa | 11.12.2013 | Michal Rudzinskyj

Přeložil: Karel Šedivý
Zdroj: flexonline.com
Foto: archiv Svět kulturistiky


Když se potřebujete zbavit tuku, určitě znáte osvědčené dietní zásady, které je zapotřebí dodržovat – jíst šest jídel denně, sledovat příjem sacharidů a konzumovat více bílkovin. Pak ale existují i méně osvědčená pravidla, která se mohou zdát dokonce jako kontraproduktivní. Jejich funkčnost však byla potvrzena a to buď na základě vědeckých výzkumů anebo osobních zkušeností. Říkáme jim „triky“ a to z jednoduchého důvodu – ne každému jsou ještě známé. Začleňte je do svého dietního plánu a určitě se vám, kromě toho, že se zbavíte tuku, brzy zalíbí.

5. Jezte ovoce spalující tuky

Zkuste se zamyslet – kolik lidí kolem vás přibralo kvůli pojídání bobulovitého ovoce a banánů? Ovoce samo o sobě není hlavním nepřítelem, avšak když jde o hubnutí, jsou některé druhy lepší než jiné. Studie provedená na Scripps Clinic v San Diegu v Kalifornii odhalila, že jedinci, kteří třikrát denně snědli polovinu grapefruitu nebo vypili 240 ml grapefruitové šťávy ztratili během 12 týdnů přibližně 1,8 kg hmotnosti. Důvodem je pravděpodobně to, že grapefruit dokáže snižovat hladinu inzulínu a zrychlovat metabolismus. Pak tady máme jablka obsahující antioxidanty zvané polyfenoly, které kromě zvýšení svalové síly a vytrvalosti napomáhají s redukcí tuku a to zejména v oblasti břicha. Dejte si tedy každý den k vaší snídani a obědu navíc polovinu grapefruitu a před tréninkem pak jedno velké jablko, protože obsahuje kolem 30 gramů pomalu vstřebatelných sacharidů.

6. Přijímejte vápník

Příjem mléčných výrobků není jen o tom, že tak získáte bílkoviny pro stavbu vašich svalů. Vápník je totiž v případě redukce tuku velkým pomocníkem. Celá řada studií potvrdila, že vápník napomáhá s redukcí tuku a to zejména v břišní oblasti. Má se za to, že hladina kalcitriolu, hormonu zodpovědného za nárůst tělesného tuku a jeho omezené spalování, je držena na nízké úrovni v případě dostatečného příjmu vápníku ve stravě. Vápník může rovněž přispívat ke snížené střevní absorpci konzumovaného tuku a podle poslední studie může dokonce napomoci při kontrole nad tím, kolik jídla zkonzumujeme. Začleňte tedy do svého jídelníčku mléčné výrobky jako je nízkotučný cottage sýr nebo řecký jogurt a konzumujte je dva až třikrát denně jako vysokoproteinovou svačinku. A ještě poznámku. Rozdíl mezi obyčejným a řeckým jogurtem je jednoduchý – druhý jmenovaný totiž obsahuje přibližně dvakrát tolik bílkovin a o polovinu méně sacharidů než první varianta.

7. Jezte organické potraviny

Nakupování organických neboli bio potravin vás bude stát o pár korun více, avšak u některých z nich se vám zvýšené výdaje vyplatí. To proto, že tyto zcela přírodní zdroje mohou značně napomoci spalování tuku. V jedné studii uskutečněné ve Velké Británii se uvádí, že organické mléko má zhruba o 70% více omega-3 mastných kyselin než běžné mléko. Další studie zase zjistila, že organicky chované a trávou krmené krávy produkovaly mléko, které obsahovalo o ohromujících 500% větší množství konjugované kyseliny linolové (CLA) než mléko konvenčně ustájených dojnic. Maso organicky chovaného skotu obsahovalo více CLA a omega-3 mastných kyselin, přičemž obě dvě složky napomáhají jak při spalování tuku, tak při nabírání svalové hmoty. Pokud si to můžete dovolit, pak nakupujte mléko, cottage sýr, jogurty, sýry a hovězí maso vždy v kvalitě bio.

8. Pijte studenou vodu

Pití vody se může jevit přeci jen až příliš jednoduché v souvislosti s hubnutím, avšak funguje a to zvláště v případě, že jde o studenou vodu. Ta je navíc levná, takže za ušetřené peníze si můžete nakoupit bio mléčné výrobky a maso. Studie pocházející z Německa ukázala, že vypití dvou šálků studené vody dokáže zrychlit metabolismus o zhruba 30%. Soudí se, že mechanismem účinku je zvýšené vylučování norepinefrinu po vypití vody. Další studie zjistila, že jedinci, kteří pili dva šálky vody mezi jídly, konzumovali méně jídla a během 12 týdnů snížili svoji hmotnost o další 2,3kg než ti, kteří vodu mezi jídly nepili. Spousta lidí v dietě si nedokáže představit den bez dietních limonád a dalších uměle slazených nápojů, aby uspokojila chutě na sladké. Studie však ukazují, že po takových nápojích se budete cítit hladovější a budete daleko více náchylní k porušování dietního režimu. Navíc tyto nápoje bez cukru jsou schopné zvýšit hladinu vyplaveného inzulínu, který může zpomalovat spalování tuku. Pokud si absolutně nedokážete představit den bez nápojů kolového typu, pokuste se omezit jejich spotřebu na maximálně jeden denně.

9. Poohlédněte se po sóje

Je nám jasné, co vám běží hlavou – opravdoví muži sóju nejedí. Ve skutečnosti však opravdoví vysekaní muži sóju konzumují, protože jde o silný spalovač tuku.  Na University of Alabama ve městě Birmingham ve Spojených Státech vědci zjistili, že jedinci konzumující denně 20 gramů sojového proteinu po dobu 3 měsíců se dokázali zbavit znatelně většího množství břišního tuku v porovnání s těmi, kteří používali kasein. Bylo rovněž zjištěno, že sója dokáže zvýšit hladinu růstového hormonu, který nejenže pomáhá s budováním svalové hmoty, ale současně napomáhá spalování tuku. Až tedy příště půjdete cvičit, přidejte 10 gramů sojového proteinového prášku do vašeho před a potréninkového koktejlu.

 
 
 

Související články

Devět triků, jak se rychleji zbavit tuku - část I.
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk