Staré dobré Arnoldky a další oblíbené cviky rakouské legendy – část II.

Staré dobré Arnoldky a další oblíbené cviky rakouské legendy – část II.

Trénink | 10.04.2014 | Michal Rudzinskyj

Autor textu: Greg Merritt
Přeložil: Karel Šedivý
Použité stránky: flexonline.com


Upažování vleže s jednoruční činkou

Upažování ve stoje zatěžuje střední hlavu deltového svalu nejvíce během druhé poloviny dráhy zdvihu (během zvedání zátěže nahoru) a pouze minimálně ve spodní polovině dráhy pohybu (když se činka vrací zpátky k tělu). Arnold Schwarzenegger prováděl upažování na boční delty na nakloněné lavici a tak dokázal docílit většího zapojení svalů na začátku každého opakování (které bylo menší v horním rozsahu pohybu). Lehněte si na nakloněnou lavici hlavou nahoru a do levé ruky vezměte jednoruční činku. V lokti držte neměnný úhel, paži mějte propnutou nebo téměř propnutou a pak zvedejte jednoručku tak, dokud se nedostane za váš ramenní kloub. Jakmile odcvičíte osm až dvanáct opakování, lehněte si na levý bok, abyste mohli procvičit střední část deltu na pravé straně.

Obrácené zdvihy na Scottově lavici

První vítěz soutěže Mr. Olympia z let 1965-66 Larry Scott byl tím, kdo zpopularizoval bicepsové zdvihy nadhmatem s oporou nadloktí o lavici (pozn. toto cvičení původně doporučoval Vince Gironda a Larry Scott jej zpopularizoval, proto se od té doby běžně používá výraz Scottova lavice). Tento cvik do svého cvičebního arzenálu zahrnul i Arnold Schwarzenegger, který na rozdíl od řady dnešních šampionů nikdy nezanedbával procvičování předloktí a před blížící se soutěží je někdy procvičoval každý den. Byl totiž přesvědčený o tom, že jejich svalový rozvoj propůjčoval jeho postavě kompletní vzhled. Tímto cvikem lze procvičit současně předloktí, hluboký sval pažní (m. brachialis) a biceps. Ke cvičení používejte rovnou tyč. Arnold Schwarzenegger s oblibou používal zdvihy na Scottově lavici s nadhmatem po tréninku bicepsů jako první cvik při procvičování předloktí. Po klopení zápěstí s velkou činkou následovaly bicepsové zdvihy nadhmatem na Scottově lavici.

Shyby na hrazdě širokým úchopem za hlavou

Pokud budeme mluvit o shybech za hlavou, existuje dnes jen málo profesionálů, kteří je provádějí. Rakouský Dub je prováděl často a to s úchopem o hodně větším než na šířku ramen. Věřil tak, že tímto způsobem docílí natažení a rozšíření horní části širokého svalu zádového. Začněte každé opakování z klidové polohy s nataženými pažemi, ze které se přitáhnete plynulým pohybem. Skrčte hlavu, dotkněte se tyče trapézovými svaly a v této horní pozici na chvíli zatněte svaly. Pokud sami nedokážete provést osm opakování, požádejte někoho o dopomoc zvednutím za chodidla. Pokud naopak dokážete udělat více jak dvanáct opakování, zvyšte náročnost pomocí zátěžového pásu nebo jednoručky držené mezi stehny.

Shrnutí na závěr

Kariéra Arnolda Schwarzeneggera ať už v posilovně či mimo ní je klasickým příkladem člověka spoléhajícího se na svoje instinkty. Přišel na strategii, která pro něj fungovala a pak se jí řídil až do puntíku. Dejte tedy šanci těmto „zapomenutým“ cvikům  a kdoví, možná budete mít za třicet let starostí až nad hlavu s rozpočtovým deficitem státu Kalifornie…a nebo také ne.

 
 
 

Související články

Staré dobré Arnoldky a další oblíbené cviky rakouské legendy - část I.
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk