Evan Centopani – stehna pod palbou v přípravě na Arnold Classic 2014

Evan Centopani – stehna pod palbou v přípravě na Arnold Classic 2014

Trénink | 30.12.2013 | Michal Rudzinskyj

Připravil: Karel Šedivý
Použité stránky: musculardevelopment.com


Evan Centopani se zatím množstvím účastí na soutěžích neřadí mezi kulturisty trhající rekordy v počtu startů za jednu sezónu. Prezentace vrcholné formy na doposud necelých deseti profesionálních kláních od roku 2009, kdy jeho sportovní kariéra nabrala vyšší level, mu v roce letošním vynesla dvě umístění v podobě první příčky na PBW Championships a místa třináctého vybojovaného na pódiu Olympie pořádané v Las Vegas.

Nyní Evan Centopani směřuje veškeré svoje úsilí a energii do startu na blížící se Arnold Classic, která se odehraje ve dnech 28. února – 1. března 2014. Na pódiu v americkém Columbusu přitom nebude žádným nováčkem. Čistě statisticky zde hodlá rozehrát již třetí dějství, kterému předcházela čtvrtá příčka v roce 2011 a místo třetí získané o rok později. I tentokrát se Evan bude kromě zbývajících partií soustředit i na odpovídající rozvoj a celkovou kvalitu dolních končetin. V následujících řádcích vám nyní nabízíme nejen pohled na jeho tréninkový program, ale i několik cenných tipů od tohoto jednatřicetiletého profesionála.

Evan Centopani -  trénink dolních končetin

Cvik Počet sérií Počet opakování
Přednožování 3 30
Legpress 2 rozcvičovací /2 pracovní 20/20-25
Dřepy 2 rozcvičovací /2 pracovní 10/10-15
Hacken dřepy 2 20
Zanožování vleže 2 15-20
Zanožování ve stoje 2 10-12
Zdvihy pro gluteály/hamstringy 3-4 10-12
Mrtvý tah 2 15-20*
  
*tyto poslední dvě série se jedou na maximální možný počet opakování

Tréninkový split Evana Centopaniho

Pondělí: hrudník, bicepsy, břicho
Úterý: stehna
Středa: volno
Čtvrtek: hamstringy a lýtka
Pátek: záda
Sobota: delty a tricepsy
Neděle: volno

Rychlá šestka - 6 tipů Evana Centopaniho pro skvělé nohy

  1. Tlačte skrz paty a pohyb veďte záběrem hýždí, nikoliv kolen
  2. Při dřepech by měl váš trup i hlava směřovat vzhůru. Jakmile porušíte techniku a předkloníte se, všechno je ztracené.
  3. Kvalita má přednost před kvantitou. To se týká zátěže, formy i intenzity vašich sérií. 
  4. Najděte si dobrého tréninkového partnera, abyste vynucená opakování a dosažení selhání mohli provádět bezpečným způsobem.
  5. Pokud přemýšlíte nad tím, zda zvolit těžkou váhu nebo raději odjet velký počet opakování, pak se rozhodněte pro obě dvě možnosti.
  6. Rozehřátí se vyplácí. Stačí jen 10 minut na stepperu nebo schodišťovém trenažéru, které se vám vrátí v podobě skvělého tréninku.
 
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk